Terwijl u winkel is fysiek is gesloten maar sinds vandaag toch open mag voor Click & Collect is het communiceren van de beschikbare producten naar uw klanten essentieel.
Nu kunt u hier een webshop voor bouwen met alle kosten die hierbij horen.
U kunt hiervoor ook gratis WhatsApp Business inzetten.
Met deze app communiceert u met u klanten zoals u gewent bent van WhatsApp maar met een aantal extra functies.
De belangrijkste voor Click & Collect? De catalogus!
Als klanten uw profiel op WhatsApp aanklikken zien zij hier het icoontje van een winkel. Als zij hierop klikken zien zij uw aanbod van producten en kunnen deze toevoegen aan hun winkelwagen en met één klik op de knop doorsturen naar uw inbox.
U verzamelt de producten in uw winkel en spreekt af wanneer de klant de bestelling komt afhalen. Bij het afhalen rekent de klant de bestelde producten af.
Hoe meldt u zich aan voor WhatsApp Business?
Download de app uit de Google Play Store of de iTunes store.
Nadat je de app hebt gedownload en akkoord bent gegaan met de WhatsApp Servicevoorwaarden en het privacybeleid, dien je het telefoonnummer te verifiëren. Let op: dit kan een vast telefoonnummer zijn óf een mobiel nummer dat nog niet voor een persoonlijke WhatsApp wordt gebruikt. Kies bij het gebruik van een vast telefoonnummer voor optie dat de verificatie wordt doorgebeld.
Na de verificatie ontvang je een sms of kun je er bij een vast nummer voor kiezen om de code doorgebeld te krijgen.
Voor deze code in.
Vervolgens wordt u gevraagd een aantal gegevens over uw bedrijf in te voeren. Daarna kunt u gebruik maken van de volledige functionaliteit van WhatsApp Business.
Let wel op dat klanten alleen uw catalogus kunnen inzien als u hier ook producten heeft ingevoerd.
U kunt dit doen met uw mobiele telefoon, wel zo makkelijk want dan kunt u gelijk de foto’s toevoegen.
Vergeet natuurlijk niet te communiceren met uw klanten dat u zakelijk bereikbaar bent op WhatsApp voor Click & Collect.
Daarnaast is er de mogelijkheid om een button toe te voegen aan uw website zodat klanten rechtstreeks vanaf uw website het gesprek kunnen aangaan via WhatApp. Zoals op deze website rechtsonder zichtbaar is.
Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen.
Even niet bereikbaar zijn?
Tot slot zijn er verschillende berichtinstellingen beschikbaar:
- Afwezigheidsbericht. Je kunt bij afwezigheid een automatisch antwoord instellen. Het bericht is te personaliseren én je kunt aangeven wanneer deze verzonden moet worden: altijd, aangepast of buiten openingstijden.
- Begroeting. Je kunt klanten die voor het eerst (óf na 14 dagen van inactiviteit) contact met je opnemen een standaard begroeting versturen. Deze is ook volledig te personaliseren.
- Snelle antwoorden. Heb je vaak te maken met dezelfde vragen? Dan kun je deze hier alvast als snelle antwoorden instellen. Het enige dat je dan hoeft te doen is ‘/’ te typen, gevolgd door de sneltoets of een ingestelde snel antwoord.
Nog vragen over de mogelijkheden van WhatsApp Business?
Neem gerust contact op.